Sunday, August 21, 2011

MY FOOTPRINT!


6.13 AM : aku berada di Teluk Chempedak, berjalan keseorangan di tepi pantai dan aku melihat kesan-kesan tapak kaki ku yang berada di belakangku, kadang2 aku terfikir, apa akan berlaku pada kesan tapak kakiku, adakah hilang kesan tapak kakiku dibawa arus ombak? mungkin di pijak orang? 
aku patah balik dan cuba berjalan secara terbalik, aku dapat melihat kesan kesan tapak kakiku, dengan jelas, aku dapat lihat kesan tapak kakiku di pijak orang, dibawa arus ombak, dan ternyata jelas, aku dapat lihat smua, tapi aku ta dapat melihat orang yg sedang berjalan di belakangku, aku hampir terlanggar dua orang yang sedang berjalan dibelakangku.
Semua yg berlaku ni, buat aku tertanya adakah lebih baik aku memastikan memori memori ku semuanya indah untuk aku terus tenang meneruskan masa depankku, atau lebih baik , biarkan memoriku dulu terus berlalu dan aku bersedia untuk yang akan datang , atau dengan kata lain, cuba menjadikan diri aku lebih baik dari yg dulu. 

Biarkan memori terus menjadi memori?


 6.25AM
TELUK CHEMPEDAK
21/08/2011

No comments:

Post a Comment