Monday, May 28, 2012

Hilang di dalam dunia yang nyata.

"Bukan merekacipta, tapi dibiarkan terus dicipta. satu organisasi lama, dibawak megah dengan wang negara, tapi hasilnya? maaf bagi aku, bukan usaha mereka.
Aku baru tersedar dari alam maya dimana sebelumnya aku bangunn untuk memulakan hari esok dengan waktu yang sebegini awal *2:31am , boleh dikatakan sebelum aku ke alam maya yang sebelumnya, aku masih seorang yang bekerjaya, with corporate look, and all those fuckup thing. 
tapi aku dipecat kerana aku tak punya gaya, kerana manager ku kata aku tak boleh buat duit pada dia, so kalau tak boleh buat duit padanya macammana nak buat duit pada syarikat, pada mulanya aku sedar akan smua tu, wujudnya satu saingan dalam syarikat, ada point ada ranking. aku betul teringatkan satu sistem sekolah yang pernah aku fuck dulu. 
kenapa aku masih stay kerja kat situ? apakah disebabkan kesempitan wang aku berada di kuala lumpur atau disebabkan gaji yang tinggi untuk penuhi keinginan aku? keduanya ya. tak perlu aku bagitau cukup skadar tahu kesempitan dan keinginan aku semua untuk aku penuhikan SARATA movement aku dengan dpan tu. aku rasa dada aku perit amat cuma kopi o ais dan sekotak kretek surya yang mampu teman aku malam ini.



harini 28/5/2012,


aku check balik smua yg aku post dan aku check ada satu draft. bila aku check balik, ni luahan hampa aku bila aku kena reject dengan syarikat kapitalis yang pure kapitalis. mksd aku sistem mereka tu.tak perlu aku nak banyak cakap korang mmg paham la kalau berniaga cara menindas orang ni normal. kalau dah ada satu pekerjaan untuk interview pekerjaan. Boleh pkir sendiri la mudahnya mereka nak buang orang.


aku igt lagi masa aku kena buang ni masa tu dah nak dkat antiflag, btul btul week masa punk rock launching skali dgn onesta tu, aku pergi gig tu btol2 nak lepas stress. kepala aku mmg tak fikir apa dah, lepas onesta aku terus gerak kuantan. tapi sbnarnya aku tak fikir apa pn, bila kau fikir balik skarang masa onesta tu jugak la tarikh date aku kluar first dgn awek aku skarang :) haha . 20/1 , lepas habis gig tu kepala hotak aku boleh berfikir waras sikit sambil pegang tiket anti flag yang aku beli awal masa punk rock launching haha. 21 aku balik ktn dengan muka eksaitednyaaaa :) aku hang tak berbekal satu sen pn duit masa kat kuantan seharian, esok ahadnya aku balik rumah rehat,dan bermulalah episod aku mencari duit untuk meneruskan misi gig anti flag live kuala lumpur dan smua aktivitas aku kat kuala lumpur :) dan smua tu berakhir last bulan 3 lepas. selepas makanan bukan periuk api #2 kat area bangkok bank :)


P/s : kapitalis takkan pernah buat kau menang slagi kau tak masuk dalam hiraki mereka,sistem tindas sesama. jangan pernah mengalah,capai apa kau mahu slagi kau berdaya, masih punya cara dalam apa juga cara, never give up , never surrender, keep pma.

No comments:

Post a Comment